Свако би, вјероватно, помислио да пуњење паметних телефона у аутомобилу током одласка на посао дјелује као веома практично рјешење који штеди вријеме.
То, међутим, баш и није тако, пошто примјери из праксе показују да допуна батерија на овај начин може да нанесе више штете него користи.
Прикључивање телефона на УСБ порт у колима није сасвим безазлено, па ако нисте баш очајни због једноцифреног броја процената у горњем десном углу екрана, пуњење би током вожње требало да избјегавате. Ево и зашто!
УСБ прикључци у аутомобилима често дају мање струје него што је то данашњим паметним телефонима потребно, због чега само пуњење може изгледати као да телефон једва и може да се пуни.
Добар дио оних који практикују да на овај начин допуњавају батерије својих уређаја примијетили су да се телефони врло споро пуне – ако се уопште и пуне, током вожње на посао или са посла.
Разлог је то што паметни телефони користе више енергије за пуњење, него што пуњачи намијењени за коришћење у аутомобилима могу да обезбиједе, истиче Бред Николс из информатичке компаније Staymobile.
(Пре)Више струје
До проблема, међутим, може да дође и ако се за пуњење користе "старински" прикључци за упаљач, односно УСБ адаптери за исти.
Иако новији модели аутомобила углавном немају упаљаче као део основне опреме, већина их и даље има бар једну округлу утичницу од 12V какве су служиле за њихово напајање. А из њих телефон може да добије више струје него што му је потребно, објашњава Николс.
Разлог је то што већина утичница од 12V може да напаја уређаје струјом до 10 ампера, док већина пуњача за телефоне користи струју од једног до три ампера. А превише струје може да прегрије телефон и оштети његове дијелове.
Оде акумулатор
Пуњење телефона током вожње могло би и да испразни акумулатор аутомобила, наводи сајт GoCharge. Уколико је дат контакт и аутомобил има струје, али је мотор угашен, и притом нпр. раде радио и/или клима уређај, телефон који се пуни ће додатно црпети енергију из акумулатора.
То обично није од већег значаја код нов(иј)их аутомобила са исправним акумулаторима, али код старијих четвороточкаша може довести до осјетног пражњења.