Uznemirujuće

Nova studija: Vještačka inteligencija bi mogla dovesti do nestanka ljudske vrste

• Извор: Кликс
  • 13.05.2023. 08:26

Napredna vještačka inteligencija (AI) mogla bi predstavljati katastrofalan rizik za čovječanstvo i zbrisati čitave civilizacije, upozorava nova studija.

Vještačka inteligencija bi mogla biti potencijalni odgovor "velikog filtera" na Fermijev paradoks, s potencijalom da uništi inteligentni život u svemiru prije nego što uspostavi kontakt s drugima, sugeriše studija koja tek treba da bude recenzirana, prenosi "Independent".

Fermijev paradoks, popularno uhvaćen frazom "Gdje su svi?", decenijama je zbunjivao naučnike.

Odnosi se na uznemirujuću ideju da ako je vjerovatan vanzemaljski život u svemiru, zašto se onda ljudi s njim još nisu susreli.

Predložene su mnoge teorije koje nude različita objašnjenja našeg dosadašnjeg usamljenog prisustva u kosmosu.

Iako proračuni vjerovatnoće, kao što je popularna Drejkova jednačina, sugerišu da bi u galaksiji mogao postojati veliki broj inteligentnih civilizacija, još uvijek vlada zagonetna kosmička tišina.

Jedna popularna hipoteza, poznata kao Veliki filter, sugeriše da je neki događaj potreban za nastanak inteligentnog života krajnje malo vjerovatan, otuda i kosmička tišina.

Logičan ekvivalent ovoj teoriji je da neki katastrofalni kosmički fenomen vjerovatno sprečava širenje života u svemiru.

"Ovo bi mogao biti prirodni događaj, ili što je još više zbunjujuće, nešto što inteligentna bića rade sebi, što dovodi do njihovog izumiranja", napisao je autor studije Mark Bejli sa Nacionalnog obavještajnog univerziteta (NIU) u SAD-u.

Novo istraživanje teoretizovalo je da bi napredak AI mogao biti tačna vrsta katastrofalnog rizičnog događaja koji bi potencijalno mogao uništiti čitave civilizacije.

U studiji, Bejli kontekst Velikog filtera uokviruje u potencijalni dugoročni rizik od tehnologija poput vještačke inteligencije koju ne razumijemo u potpunosti.

"Ljudi su užasni u intuitivnoj procjeni dugoročnog rizika", rekao je naučnik NIU, dodajući da ne razumijemo u potpunosti AI, ali "on se brzo infiltrira u naše živote".

"Buduća vještačka inteligencija će vjerovatno težiti generalizovanijim sistemima usmjerenim ka ciljevima sa značajnijom kontrolom, gdje će posljedice nenamjernih ishoda postati znatno teže", upozorio je on.

Bejli je postavio ono što on naziva "argumentom druge vrste", što otvara mogućnost da bi se napredna vještačka inteligencija mogla efikasno ponašati kao "druga inteligentna vrsta" sa kojom bismo na kraju dijelili ovaj planet.

Uzimajući u obzir šta se dogodilo kada su moderni ljudi i neandertalci koegzistirali na Zemlji, istraživači NIU-a su rekli da su "potencijalni ishodi sumorni".

"Razumno je da bi tehnologija van kontrole, posebno ona koja je usmjerena ka cilju poput AI, bila dobar kandidat za Veliki filter”, napisao je Bejli u studiji.

"Moramo se zapitati; kako da se pripremimo za ovu mogućnost?", zaključio je.

Pratite nas i putem Vibera