Прелијепо

Шта нам свемир поручује: НАСА објавила фасцинантне призоре

• Извор: н1инфо.рс
  • 02.11.2023. 06:00

Шта нам то свемир поручује? НАСА је објавила фасцинантне призоре колабиране звијезде која изгледа као да пружа руку.

Америчка свемирска агенција (НАСА) објавила је снимак који су сачинила два рендгенска свемирска телескопа, комбинујући своје моц́и снимања, како би открили "кости“ магнетног поља и свемиру, изванредне структуре у облику људске шаке.

Ови телескопи, како се наводи на сајту НАСА, заједно откривају понашање мртве колабиране звезде која живи кроз честице енергизиране материје и антиматерије.

Ријеч је о џиновској звезди у нашој галаксији којој је прије око 1.500 година понестало нуклеарног горива за сагоријевање. Када се то догодило, звијезда се колабрирала, формирајући изузетно густ објекат који се назива неутронска звијезда.

Многи мисле да је зимска опрема за овај тип аута необавезна - гријеше

Како објашњавају из НАСА, ротирајуће неутронске звијезде са јаким магнетним пољима, или пулсари, предстаљају својеврсне лабораторије за екстремну физику, са условима који се не могу симулирати на Земљи.

Млади пулсари могу створити млазове материје и антиматерије који се удаљавају од полова пулсара, заједно са интензивним ветром, формирајући "небулу пулсарног вјетра“, преноси "Н1".

Године 2001, НАСА-ина рендгенска опсерваторија Чандра је први пут примијетила пулсар ПСР Б1509-58 и открила да његова небула пулсарног вјетра (која се назива МСХ 15-52) подсјећа на људску руку. Пулсар се налази у дну "длана“ небуле. МСХ 15-52 се налази 16.000 свјетлосних година од Земље.

Сада је НАСА-ин најновији рендгенски телескоп, "Имаџинг Икс-реј Полариметри Експлорер“, посматрао МСХ 15-52 око 17 дана, што је најдуже што је посматрао било који појединачни објекат од када је лансиран у децембру 2021.

Како функционише српска верзија система

Како функционише српска верзија система "Амбер алерт" и ко је све укључен

"Подаци ИXПЕ дају нам прву мапу магнетног поља у ’руци‘“, рекао је Роџер Романи са Универзитета Стенфорд у Калифорнији, који је руководио истраживањем.

"Наелектрисане честице које производе рендгенске зраке путују дуж магнетног поља, одређујући основни облик небуле, као што то чине кости у руци човјека", додао је.

• 12:55 Емисија: Тет а тет са Татјаном Трнинић (Р)

Врата састанака у четири ока отварамо само због вас!

• 13:55 Вијести

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

• 14:15 Серија: Ко те шиша (Р) (12+)

''''Хумористична хрватска серија 'Ко те шиша' прати Жигмунда, власника старомодног фризерског салона 'Салон за господу' и Божицу, власницу модерног салона за даме 'Колет', који се налазе један прекопута, на једном загребачком тргу, а дијели их само кафаница 'При Таубеку'.

• 14:45 Серија: Од јутра до сутра (12+) (Р)

''''Од јутра до сутра' у режији Михајла Вукобратовића заправо је адаптација аргентиске серије 'Успјешни Пелсови', и прати живот иза и испред камера омиљеног ТВ пара, Срне и Марка.