У Женеви је пронађено једино уље на платну које је израдио Микеланђело, а ради се о мањој верзији ''Страшног суда'' који се може видјети у Сикстинској капели.
То је саопштио Амел Оливарес, специјалиста ренесансне умјетности.
Женевски ''Страшни суд'' је Оливарес проучавао осам година, заједно са конзерватором Хосеом Мануелом дел Рио Караском, прије него што су дошли до закључка да дјело припада Микеланђелу.
На слици и лице умјетника
Ова слика сматрала се изгубљеном више од 100 година, а истраживачи мисле да ју је умјетник дао на поклон сликару Алесандру Алорију, којем је служила као инспирација за олтарске слике у фирентинској базилици Сантисима анунцијата.
На слици се може видјети Христ, као и друге фигуре са ''Суда'' у Сикстинској капели, док су димензије 96,52 са 81,28 центиментара, преноси Анса. Сматра се да је једно од лица на слици Микеланђелово, али је представљено млађе од онога што је историчарима умјетности познато.
Истраживачи су истакли да је Христ насликан без браде, исто као на фресци у Сикстинској капели, а ликови су непотпуни или се чине скицирани. Како тврди Оливарес, ово дјело указује да је технику уља на платну Микеланђело научио од сликара Себастијана дел Пјомба.
Детаљан опис женевског ''Страшног суда'' је пронађен је у Државном архиву у Фиренци 1792. године, у документима који се односе на попис намјештаја и уметничких дјела у власништву фирентинског маркиза Доната Гуадања.