Šta govore studije

Napoleonov kompleks - istina ili mit?

• 25.02.2019. 12:50

Prema pričama, Napoleon je svoj nedostatak visine nadoknađivao vođenjem ratova, a naučna studija sprovedena u Atlanti tvrdi da su niži muškarci agresivniji od visokih.

Studija koju su nedavno objavili naučnici Centra za kontrolu bolesti u Atlanti pokazala je da su niski ljudi često agresivniji i nasilniji, piše "Bright Side".

Naučnici su promatrali 600 muškaraca u dobi između 18 i 50 godina i otkrili su da su oni muškarci koji su se osjećali manje muževno čak tri puta sklonji da počine nasilje ili kriminalni čin. naučnici su otkrili da je razlog za to najvjerovatnije stres koji niže muškarce potiče da budu agresivniji kako bi nadoknadili manjak visine.

Ovaj sindrom poznat je i kao "Napoleonov kompleks" koji je prvi put identifikovao austrijski psihoanalitičar Alfred Adler.

Takođe su prošle godine evolucioni psiholog Mark van Vugt i njegov tim istraživača s Univerziteta "Vrije" u Amsterdamu pronašli dokaze o Napoleonovom kompleksu. Naime, nakon istraživanja došli su do zaključka da se muškarci koji su niži ponašaju agresivnije. Prema mišljenju stručnjaka, niži ljudi imaju jači osjećaj ranjivosti i viši nivo paranoje.

Međutim, naučnici su upozorili da je grupa koja je učestvovala u istraživanju bila premala pa ove rezultate treba uzeti s dozom rezerve.

Naime, naučnici Univerziteta iz Lankašira (UCLAN) došli su do zaključka da je Napoleonov kompleks zapravo mit.

Njihova je studija pokazala da niski ljudi rjeđe gube živce od onih prosječne visine. Oni su tokom istraživanja pratili otkucaje srca i tjelesne reakcije nižih ljudi u kontaktu s onima prosječne visine i pokazalo se da su se viši muškarci češće i brže znali iznervirati.

Studija rasta u Veseksu provedena u Velikoj Britaniji, koja je pratila psihološki razvoj djece od trenutka kada su ušli u školu do odrasle dobi, utvrdila je da nisu pronađene značajne razlike u funkcionisanju ličnosti ili aspektima svakodnevnog života koje bi se mogle pripisati visini.

• 20:00 Тет а тет са Татјаном Трнинић

Тет а тет са Татјаном Трнинић

• 21:00 Серија: Од јутра до сутра (12+)

'''Серија: Од јутра до сутра (12+)

• 21:45 Серија: Авионџије (12+)

Серија: Авионџије (12+)

• 22:15 Вечерње вијести

Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

• 22:30 Серија: Ел Чапо (16+)