Na Grenlandu

Naučnici pronašli ribu sa antifrizom u venama

• Извор: Агенције
  • 30.08.2022. 21:20

Godine 2019. Američki prirodnjački muzej poslao je tim naučnika na Grenland da istraže šta se nalazi ispod staništa santi leda u sklopu ekspedicije Konstantine S. Niarkos. Njihovi su nalazi bili poučni.

Tokom svoje misije otkrili su prvu biofluorescentnu arktičku ribu, puža koja svijetli zeleno i crveno pod UV svjetlom. Dok su pokušavali saznati više o ovoj karakteristici, istraživači su otkrili još jednu zanimljivu stvar: riba je bila puna proteina protiv smrzavanja.

Iako su pronašli nekoliko vrsta riba kako plivaju u ledenim vodama, jedna nije bila poput ostalih - mladi šareni puž (Liparis gibbus), riba poput punoglavca koja svijetli jarko zeleno i crveno usred dubokog plavog mora.

Šokirani rijetkim otkrićem, tim je krenuo otkriti šta je tačno prouzrokovalo njihov prepoznatljivi sjaj. "Iako nismo locirali ovaj gen", rekao je autor studije Dejvid Gruber u e-poruci za Gizmodo, "primijetili smo da su neki od najizraženijih gena povezani s proteinima protiv smrzavanja."

Premotavši istraživanje do 16. avgusta, kada su njihova otkrića konačno objavljena u časopisu "Evolutionary Bioinformatics". Njihov je članak otkrio da ribe proizvode "proteine ​​protiv smrzavanja u prvih 1 odsto svih drugih ribljih gena", čuvajući njihovu krv od zaleđavanja.

Za razliku od hladnokrvnih vrsta, kada se tjelesne tekućine riba smrznu, zamrznu se njihova cijela tijela, pretvarajući ih doslovno u riblje štapiće! Proizvodnja proteina protiv smrzavanja bori se s ovim problemom održavajući biohemijska svojstva njihove krvi, osiguravajući da ribe mogu plivati ​​uprkos niskim temperaturama.

• 22:15 Вечерње вијести

Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

• 22:30 Серија: Развратник (16+)