Gvadalupe

Pronađena najveća bakterija na svijetu - vidljiva je golim okom

• Извор: Кликс
  • 24.06.2022. 10:10

Naučnici su u močvari u Gvadalupeu pronašli najveću bakteriju na svijetu - u obliku je bijelih vlakna i veličine je ljudske trepavice.

Strani organizam, nazvan Thiomargarita magnifica, je dug jedan centimetar i 50 puta je veći od ostalih velikih bakterija. Ovo je prva bakterija vidljiva golim okom. Tanka bijela vlakna pronađena su na površini raspadajućeg lišća mangrova u plitkom tropskom području močvare.

Otkriće je iznenađujuće, jer prema modelima ćelijskog metabolizma, bakterije ne bi trebalo da budu ovoliko velike. Ovu bakteriju otkrio je profesor biologije mora na Univerzitetu Antilles u Gvadalupeu Olivier Gros.

To se desilo dok je tragao za simbiotskim bakterijama u ekosistemu mangrova.

"Kada sam ih vidio, pomislio sam: čudno", izjavio je Gros.

Pažljivijim pregledom utvrđeno je da ima čudnu unutrašnju strukturu. Dok u većini bakterija DNK slobodno lebdi u ćeliji, kod ove bakterije DNK je vezan za membranu ćelije. Utvrđeno je i to da sadrži tri puta više gena od većine bakterija, kao i stotine hiljada kopija genoma raširenih po svakoj ćeliji, što je čini neobično složenom.

Naučnicima nije jasno kako je ova bakterija postala toliko velika. Jedan od mogućih razloga za to jeste što se na taj način adaptirala da bi izbjegla predatore.

Ovakve bakterije nisu pronađene na drugim lokacijama. Nakon što su se istraživači vratili na lokaciju na koju su pronašli ovu bakteriju, nje više nije bilo. Pretpostavlja se da je razlog za njeno nestajanje to što je riječ o sezonskom organizmu, piše "Guardian".

• 16:30 Вијести у 16:30

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

• 16:50 Центар дана

Центар дана

• 18:20 Емисија: По свијету са Робертом Дацешином

'''Емисија: По свијету са Робертом Дацешином

• 18:55 Маркетинг

Блок економско-пропагандног програма.

• 19:00 АТВ Вијести

Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

• 20:00 Тет а тет са Татјаном Трнинић