Индијски океан

Трагали за олупином авиона МХ370, нашли нешто неочекивано

  • Извор: Агенције
  • 03.12.2023. 18:59

Када је тим задужен за потрагу за несталим путничким авионом наишао на олупину на дну мора пробудио се трачак наде како је нестали МХ370 коначно пронађен.

Али, подводни стручњаци заправо су пронашли остатке два брода из 19. вијека која су мистериозно нестала на опасној бродској рути у јужном Индијском океану, пише "Сан".

Двије олупине откривене су 1.400 миља од обале Западне Аустралије током 2015. године, а стручњаци у почетку нису могли тачно именовати два брода - сузивши избор на само неколико несталих бродова пријављених у то вријеме.

Сматра се да је бродове натоварене угљем можда потопила смртоносна експлозија на броду - нешто што се често догађа када се метан из терета накупи испод палубе.


Радник ногама гази хљеб, огласила се пекара

Радник ногама гази хљеб, огласила се пекара

Иако теретни бродови нису били оно чему се надао тим за потрагу МХ370, било је то велико откриће за историчаре поморства.

Малезија Ерлајнс изгубио је контакт с контролом лета 8. марта 2014. у близини острва Пукет у тјеснацу Малаца.

Лет, који је превозио 239 путника, нестао је само 39 минута након што је кренуо са аеродрома Куала Лумпур према Пекингу.

Упркос потрази малезијских, кинеских и аустралијских власти те приватне америчке компаније "Ocean Infinity", авион никада није пронађен, а његови посљедњи тренуци до данас остају мистерија.

Још у мају 2015. тим стручњака, укључујући морнаричког часника Петера Воринга, претраживао је подручје јужног Индијског океана тражећи МХ370 када су дошли до шокантног открића.

"Пронашли смо брод из 1800-их за који смо шест сати мислили да је летјелица", изјавио је Воринг.

Брод се налазио на кључној поморској рути за југоисточну Азију, Кину, Јапан, Аустралију и Нови Зеланд "Роаринг Фортис" - стази с јаким западним вјетровима током цијеле године на јужној хемисфери.

Стручњаци вјерују да је до експлозије дошло док је брод испловљавао из Европе према луци југоисточне Азије попут Сингапура или Хонг Конга или чак Аустралије.

Иако истраживачи нису били у могућности утврдити тачан идентитет брода, сузили су га на два вјероватна пловила.

Дрвена барка Магдала од 395 тона изгубљена је 1882. док је била на путовању од Пенарта до Тернатеа с теретом угља.


Глумила да има 14 година како би спавала с малољетницима

Глумила да има 14 година како би спавала с малољетницима

Брод од 286 тона, В. Гордон, изгубљен је 1876. на путовању од Глазгова до Аделејда - углавном с угљем на броду. На бродовима је било 15 до 30 чланова посаде и сви су погинули, вјерују стручњаци.

Само неколико мјесеци касније још једна викторијанска бродска загонетка ријешена је када је напредна подводна опрема уочила другу олупину брода.

У децембру је помоћу сонара снимљена потпунија олупина само 22 миље од мјеста првог брода из 19. вијека.

Сматрало се да тежи око 1.000 до 1.500 тона и да лежи двије миље испод нивоа мора.

Лов за авион се наставља

Координисана потрага Аустралије, Малезије и Кине за МХ370 настављена је до јануара 2016. након 1.046 дана без икаквих знакова о несталом путничком авиону међу чијим путницима су били кинески калиграфи, пар на путу кући својим малим синовима након одгођеног меденог мјесеца и грађевински радник који није био код куће годину дана, преноси "Нет".


Какви срећници: Једном хороскопском знаку ће у 2024. све ићи од руке

Какви срећници: Једном хороскопском знаку ће у 2024. све ићи од руке

Врата од стајног трапа пронађена су у дому мадагаскарског рибара у новембру 2022. године, што је откриће за које неки вјерују да сугерише да је авион намјерно срушен.

Укупно је пронађен четрдесет и један комад авиона.

Пратите нас и путем Вибера