Ozvaničeno

Potpisan ugovor o izgradnji mosta na Savi

  • 16.07.2019. 19:05

Više nema prepreka za most na Savi kod Gradiške. Sa izvođačima radova potpisan je ugovor o početku izgradnje, a sve je ozvaničeno u Zagrebu. 

"Ovaj projekat se dugo radio i ja sam zadovoljan što smo ga mi uspjeli završiti. Posebno granicu kod Gradiške," rekao je Saša Dalipagić, zamjenik ministra transporta BiH. 

"Što se tiče prometnog povezvianja i približavanja BiH i Republike Hrvatske mi smo dosta toga učinili. Ja sam kao ministar ponosan," kaže Oleg Butković, ministar mora, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Hrvatske.

Radovi bi trebalo da počnu krajem avgusta ili početkom septembra. Posao je dobio konzorcijum „Integral inženjering“, ''Đuro Đaković Montaža'' i ''Zagreb montaža''. Vrijednost radova je 19.5 miliona evra, a predviđeno je da traju 30 mjeseci. U ''Integralu'' poručuju da su ponosni što će graditi novi most na Savi. Tehnika i ljudstvo su, kažu, spremni. 

"Integral inženjering" je lider u ovom konzorcijumu tako da će voditi poslove. Oko 300 ljudi će biti angažovano na tom poslu," rekao je Dragan Jeftović, Integral inžinjering.

Ovo su odlične vijesti, kaže direktor "Autoputeva Republike Srpske", koji je prisustvovao potpisivanju ugovora u Zagrebu. 

"Na kraju krajeva i za naše  preduzeće. Broj vozila na našim putevima će se za 50 odsto povećati," kaže Dušan Topić, direktor "Autoputeva Republike Srpske". 

Nadamo se da će sve procedure biti brzo okončane i da se konačno krene sa radovima, poručuje iz Banjaluke predsjednik Vlade Republike Srpske. 

"Novi granični prelaz je već izgrađen u Republici Srpskoj. Što se Hrvata tiče, Hrvatske ceste imaju obavezu da do kraja godine izaberu izvođača radova za izgradnju pristupne ceste od Okučana do mosta na Savi," kaže Radovan Višković. 

"Mi kao Hrvatske ceste užurbano prikupljamo natječajnu dokumentaciju, za tu dionicu," rekao je Josip Škorić, predsjednik uprave "Hrvatskih cesta".

Priča o izgradnji mosta na Savi traje još od 2004. godine. Ranije je BiH za taj projekat dobila grant Evropske unije u iznosu od 6,8 miliona evra, bez kojih je mogla da ostane jer se godinama kasnilo sa realizacijom projekta.