Млади математичар Његош Обрадовић из Угљевика ниже успјехе, након Велике Британије, овај стипендиста наставља студије квантитативне економије у Индијани. Амбасадор Српске не заборавља луку из које је кренуо на свој пут. Угљевички генијалац и млади математичар, осамнаестогодишњи Његош Обрадовић, стипендиста је “ХМЦ” фондације у Великој Британији.
Основну школу завршио је у Угљевику, а након тога уписао је информационе технологије у Средњошколском центру “Михајло Петровић Алас” у Угљевику, гдје је провео двије године. За “ХМЦ” фондацију чуо је сасвим случајно на једном телевизијском програму.
– “ХМЦ” фондација, здружена са агенцијом “План Б” из Сарајева, сваке године додјељују стипендије талентованим ученицима из БиХ и у том тренутку то је била, да кажем, мисаона именица за мене, јер, био сам тек 9. разред, а та стипендија покрива 3. и 4. годину средње школе. Међутим, како је вријеме протицало и то је брзо дошло и аплицирао сам – присјећа се Његош својих почетака.
Прижељкивао је школовање у иностранству и упознавање многих култура, а захваљујући његовој марљивости и преданом раду у школи, та жеља му се остварила и прије одласка на студије. Након тестирања у Сарајеву и, на прву, страшног интервјуа, био је сигуран да ће проћи даље, добити стипендију и похвалио се својим родитељима.
– То је било у јануару, на Богојављење 2023. године и прошла су два мјесеца од тога и мени је зазвонио телефон. Јавио сам се и професорица Маја, из Друге сарајевске гимназије, рекла ми је, Његоше, сједи, имам добре вијести за тебе. Већ сам знао шта се дешава, пренијела ми је добре вијести, добио сам пуну стипендију – каже Његош за портал ИнфоБијељина.
Није било превише тешко наговорити ни родитеље да дозволе да се пријави. Мајка му је, прича кроз смијех, дала зелено свјетло зато што је мислила да нема шансе да прође. Међутим, испоставило се да је ситуација другачија.Добио је пуну стипендију и прилику да као један од троје стипендиста у Босни и Херцеговини, своје школовање настави у Великој Британији, у познатом студентском граду Дарам, на сјевероистоку ове земље.
– Што се тиче школе, специфично за њу је то што је, они то зову, “boarding school”, школа у којој студенти који похађају ту школу, живе у школи, живе у дому. Систем је доста другачији од нашег. Могу да кажем да је највећа разлика однос просвјетних радника према дјеци. Ми некако живимо у том систему мало строжем, док је у Енглеској ситуација опуштенија, да се изразим тако, гдје професори немају неки велики утицај на оцјене, не дијеле они оцјене, него то ради комисија и због тога је учење некако олакшано, не постоји тај притисак – објашњава Његош.
Похађајући математику, напредну математику, информатику и предузетништво, стекао је важна знања, не само у теорији, већ и у пракси. Са доласком у Енглеску, каже, знао је да жели наставити школовање у иностранству, што му је и пошло за руком. Већ на јесен, школовање наставља на америчком универзитету “Нотре Даме”,у Индијани, који му је такође додијелио пуну стипендију. Одлучио се за студије квантитативне економије.
– Вјерујте ми, да је та количина наших људи код Чикага један фактор који је значајно допринио мојој одлуци да своје школовање наставим тамо, јер из искуства у Енглеској трудио сам се да што више останем близак Српској православној цркви и Србима уопште у Енглеској, којих заиста има много – каже Његош, који је након уласка у математичке воде почео низати успјехе један за другим.
Највећа сатисфакција му је размјена знања, са многим културама.
– Волим да користим тај израз амбасадор Републике Српске у свијету, јер заиста вјерујем у то. Због тога се и трудим да будем најбоља верзија себе и то ми је тај додатни вјетар у леђа и вјерујте ми да сам упознао много људи који нису имали појма шта је то Република Српска и врло радо се прихватим тога да им покажем шта је Република Српска, да их научим нечему – истиче поносно овај успјешни Угљевичанин.
Животна водиља су му ријечи професорке српског језика – “Никад не заборави луку из које си кренуо на свој пут”, па Његош жели да сва знања која ће стицати широм свијета једног дана пренесе младима у Српској.