Amerika

Бесплатна достава одлази у историју?

  • 14.06.2025. 13:58

Некада стандардна и готово загарантована погодност куповине преко интернета – бесплатна достава – полако постаје ствар прошлости.

Трговци се суочавају са растућим трошковима узрокованим новим тарифама и све скупљим услугама доставе, што их приморава да елиминишу оно на шта су се купци навикли. Према писању "Њујорк поста", промјена утиче и на потрошаче и на мала предузећа која се боре да опстану на све захтјевнијем тржишту.

Ово је млади пар убијен у гаражи: Не зна се гдје је дијете

Ово је млади пар убијен у гаражи: Не зна се гдје је дијете

Један примјер је Модерн Пикник, бренд који продаје модерне торбе за ручак које изгледају као дизајнерске торбе. Компанија је удвостручила износ који купци морају да потроше да би се квалификовали за бесплатну доставу. Праг је повећан са 150 на 300 долара, а за поруџбине испод тог износа биће наплаћено 15 долара за доставу, преноси "пословни.хр".

"Била је то тешка одлука", рекао је оснивач бренда, Али Каминецки за "Вол Стрит Журнал".

"Једноставно смо морали негдје да надокнадимо та повећања, а достава нам се чинила као једно од најлогичнијих места за то", каже он.

Каминецки напомиње да чак ни накнада од 15 долара не покрива пуне трошкове испоруке, али помаже у ублажавању финансијског удара растућих трошкова испоруке и нових увозних тарифа. САД су ове године увеле царину од 10% на увоз из већине земаља и царину од 30% на робу из Кине, а могућа су даља повећања у блиској будућности.

Иако велики трговци попут Волмарта још увијек нису промијенили своје политике испоруке, признали су да планирају да дио трошкова пренесу на купце тако што ће сами повећати цијене својих производа. Други се ослањају на добављаче да подијеле терет или селе производњу из Кине како би смањили своју изложеност царинама.

Исповијест Мирјане којој је војно возило усмртило троје дјеце: Били су живи пола сата, плакали су

Исповијест Мирјане којој је војно возило усмртило троје дјеце: Били су живи пола сата, плакали су

За мања онлајн предузећа, прилагођавање прагова бесплатне испоруке постало је тренутно рјешење за заштиту маржи без директног повећања цена производа.

"Трговци не знају како ће купци реаговати ако једноставно транспарентно прикажу царине на цени производа“, објашњава Аниса Кумар, извршни директор технолошке компаније Нарвар.

Умјесто тога, каже она, брендови "покушавају да 'стегну каиш' по питању трошкова испоруке и враћања робе, што купци не примјећују одмах као дио почетне цијене производа".

Подаци компаније Нарвар показују да је просјечна минимална потрошња потребна за добијање бесплатне доставе порасла на 103 долара ове године, што је значајан скок у односу на 82 долара у 2023. години. Бренд обуће КУРУ такође је промијенио своју политику доставе. Купци сада морају да се придруже програму лојалности да би се квалификовали за бесплатну доставу, у супротном плаћају 8,99 долара приликом плаћања. Чак и са том накнадом, компанија губи новац на свакој пошиљци — просјечна цијена прелази 10 долара по пакету, према ријечима финансијског директора Мета Барнса.

Научници у паници због новог открића: Да ли су гријешили све вријеме?

Научници у паници због новог открића: Да ли су гријешили све вријеме?

Ипак, Барнс каже да накнада за доставу помаже у ублажавању утицаја нових тарифа. Али промјена изгледа утиче на понашање купаца.

"Видјели смо пад стопе конверзије последњих недјеља“, рекао је Барнс.

"Сумњамо да је узрок томе накнада за доставу", додаје Барнс.

То није изненађујуће, каже стручњак за доставу Сатиш Џиндел, предсједник компаније ШипМатрикс.

"Недостатак бесплатне доставе један је од главних разлога зашто купци одустају од куповине и напуштају своје корпе“, каже Џиндел.

"Недостатак бесплатне доставе без икаквог прага је рецепт за озбиљан пад продаје", додаје.

Притисак да се понуди бесплатна достава почео је 2005. године покретањем Амазоновог Прајм програма, који је нудио неограничену дводневну доставу за фиксну годишњу накнаду. Конкуренти су слиједили тај примјер, упркос растућим трошковима доставе који су постепено умањивали њихов профит. Према подацима компаније ШипМатрикс, просјечна цијена слања пакета сада је 12,50 долара, у односу на 9,53 долара у 2019. години.

Многи изненађени: Ово је Емина Јаховић радила прије пјевања

Многи изненађени: Ово је Емина Јаховић радила прије пјевања

Међутим, не суочавају се све компаније са отпором купаца. Ловвери, премиум сервис за претплату на играчке, одлучио је да тестира тржиште укидањем бесплатне доставе након што је спровео анкету међу својим купцима.

"Укидање бесплатне доставе била је једна од најмање контроверзних ствари које смо могли да урадимо“, рекао је Родерик Морис, суоснивач и председник компаније.

"Укинули смо је за многе наше производе у САД крајем априла и до сада нисмо изгубили значајан број купаца", каже Морис.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови: