Лидл 4. августа уводи дигитални повратни бон у Лидл Плус апликацију. Оно што је започело као тест у неким регијама, трговац сада планира увести на националном нивоу, извјештава “Lebensmittel Zeitung”. Тиме би Лидл постао први малопродајни ланац прехрамбених производа у Њемачкој који нуди дигитални повратни бон у свим пословницама широм земље.
Како функционише
Прије убацивања амбалаже у аутомат, купци могу скенирати QR код. На тај се начин повратни бон чува у Лидл Плус апликацију и аутоматски се користи приликом плаћања. Ако га купац жели искористити за неку одређену куповину, може га ручно деактивирати. Дигитални повратни бон вриједи три године, али се износ брише ако се апликација Лидл Плус избрише.
Критике на рачун Лидл Плус апликације
Из Лидла наводе како одустајањем од папирних бонова желе придонијети заштити околине, пише “Lebensmittel Zeitung”. Такође, тиме се жели избјећи да купци забораве или изгубе бон на каси.
Како би користили дигитални повратни бон, купци морају бити регистровани корисници Лидл Плус апликације. Она је тренутно на мети критика Савезног удружења потрошачких организација (Verbraucherzentrale Bundesverband), које је поднијело тужбу због недостатка транспарентности у вези с обрадом личних података корисника.
Купци и даље имају могућност затражити папирни бон на аутомату за поврат амбалаже.
“Нашим купцима остављамо избор коју варијанту желе користити”, наводи се у приопштењу фирме.
И дигитални и папирни бонови могу се искористити у свим пословницама у Њемачкој.
(Феникс)