Петар Ћорлука

Први херцеговачки милијардер открио своју тајну: Не треба ми ни марка

  • 26.07.2025. 20:54

Компаније у власништву Петра Ћорлуке, којег називају и првим херцеговачким милијардером, не престају расти – захваљујући сталном инвестирању и увођењу најновијих технологија и најбољих пословних пракси.

У посљедње вријеме Ћорлука све јаче улази у разне секторе бизниса, као што су туризам, угоститељство и више врста производње. Но, не одустаје од инвестиција у свој основни бизнис, а то је “Виолета” с којом је најприје развио производњу папира, а онда почео производити и разне хигијенске производе и средства за чишћење.

Пакао се сручио на Украјину: Употријебљене језиве бомбе

Пакао се сручио на Украјину: Употријебљене језиве бомбе

Према најављеним инвестицијама, јасно је да се неће зауставити те да се експанзија наставља и у 2025. години градњом још једне творнице, пише "БизнисИнфо.ба".

Компанија "Виолета“ прошле године је остварила приходе од 442 милиона КМ. То је за око 40 милиона више него годину раније, чиме је настављен континуиран тренд раста из претходних година.

Такође, у 2024. је остварена рекордна добит од 57,5 милиона марака, што је за око осам милиона више него годину раније. Ова добит представља чисти капитал за даље улагање у инвестиције које су најављене, и омогућиће изградњу нових погона, увођење савремених технологија и наравно нова запошљавања.

Број радника у прошлој години је порастао за око 70 на 814. Ријеч је о компанији која нуди веома конкурентне плате, али и сјајну и детаљну обуку за све упосленике.

Бх. метеоролози упозоравају: Стиже већ у наредним сатима

Бх. метеоролози упозоравају: Стиже већ у наредним сатима

Подсјетимо да је основна дјелатност компаније производња папира за употребу у домаћинству, а да је она касније проширена и разним хигијенским производима, средствима за чишћење, пеленама итд. За кратко вријеме створио је препознатљиви бренд од Словеније до Македоније. Једном ранијом приликом је испричао како је почела његова пословна прича.

"Нисмо никога копирали, настојимо бити друкчији. Велики системи су троми, наша предност су брзина и флексибилност. Прво и основно правило је: висока технологија и најбоља квалитета. Улажемо у производњу и непрекидно трагамо за иновацијама: желимо ново, боље и квалитетније. То је кључ нашег успјеха", појаснио је раније херцеговачки предузетник разлоге снажног раста.

Занимљиво је да није наслиједио богатство, а није га стекао ни у процесу приватизације. Све што је створио плод је рада, визије и пословних потеза.

На почетку каријере је оставио  мјесто правника у “Путевима” Груде, гдје се вратио након завршеног факултета у Сарајеву, основао трговачку фирму “Продекс” и почео с увозом јужног воћа с неколико сарадника. Развио је малопродају, отворио супермаркете и постао заступник низа препознатљивих прехрамбених производа. Увидио је да се неки производи непотребно увозе па је одлучио ући у производњу.

Апокалиптични снимци: Олуја разорила град у Србији

Апокалиптични снимци: Олуја разорила град у Србији

Потом је ушао у "хигијенски“ бизнис гдје је зарадио озбиљан новац и постао регионални играч. Фирма “Виолета” основана је 2001. године, а бренд “Виолета” лансиран је годину дана касније. Кренуло се с производњом тоалетног папира, папирнатих марамица, влажних марамица, пелена, а на крају и детерџената и омекшивача. Производњу је касније покренуо и у Загребу а производи су освојили купце невјероватном брзином.

Такође, посљедњих година интензивно инвестира у угоститељство, нарочито на Хрватској обали.

У међувремену, купио је пропалу компанију Ласта Чапљина чији су производи сада такође по полицама регионалних и бх. маркета напросто незаобилазни. Преко Ласте је купио у познат фабрику медењака у Аустрији.

"Углавном ширимо пословање, све што зарадимо инвестирамо. Мени као власнику не треба ниједна марка али морамо пратити трендове да бисмо могли остати на тржишту, јер ако не пратимо и не инвестирамо, нећемо моћи пословати. Ако не продајемо нећемо моћи ни производити. Тако да је бит да будемо у тренду и да радимо исто ако не и боље од онога што ради наша најбоља конкуренција", рекао је Ћорлука у једној ранијој изјави за БизнисИнфо.ба.

Групација је прошле године у Грудама отворила и нову творницу картонске амбалаже, што је инвестиција од 40 милиона евра. На таласима ових успјеха, крећу у нову велику инвестицију. Ријеч је о творници која ће се налазити у Грудама а у њој ће се производити оно што већ чини основни бизнис компаније, али на савременији начин, потврдио је почетком ове године за "БизнисИнфо.ба" Ћорлука.

Шта значи када киша пада на дан Светог Гаврила

Шта значи када киша пада на дан Светог Гаврила

"Творница у којој тренутно производимо ради већ преко 20 година а сада су на тржиште дошле нове технологије, нови квалитет, нове сировине и све то дјелује на финални производ. Тако да ћемо у новој творници производити нову генерацију производа, јер нове генерације потрошача хоће нове генерације производа", појаснио је тада Ћорлука.

Локација нове творнице биће у Грудама, у зони гдје је и творница картона и омекшивача.

"Водимо се тиме да морамо инвестирати у кор бизнис да бисмо били конкурентни и да не бисмо заостајали. Дакле ово је инвестиција која ће нам омогућити да пратимо свјетске трендове нових генерација. Асортиман ће бити сличан, мало промијењен, али унапријеђен", нагласио је.

Творница би требала бити завршена у 2026. години.

Подсјетимо да компанија гради и хотел са другим садржајима у Грудама.

Милиони су надохват руке: Шанса живота је пред једним знаком

Милиони су надохват руке: Шанса живота је пред једним знаком


Пратите нас и путем Вибера

Тагови: