Озбиљан технички квар у регионалном контролном центру летења у Милану (Милано АЦЦ) изазвао је синоћ вишесатни прекид у ваздушном саобраћају над сјеверозападним дијелом Италије. Хиљаде путника остале су блокиране, док је више од 300 летова отказано, одложено или преусмјерено на друге аеродроме.
У суботу, 28. јуна увече, око 20.20 часова, дошло је до квара у систему за пренос података у оквиру Енав-ове контроле летења у Милану. Само двадесетак минута касније, донијета је одлука о увођењу тзв. „нулте стопе“ (ратео зеро), чиме је обустављено кретање авиона у захваћеном региону.
Погођени су важни аеродроми у Милану (Малпенса и Линате), као и у Бергаму, Торину и Ђенови. Летови су враћани на матичне аеродроме, преусмјеравани ка другим дестинацијама, а велики број путника задржан је у авионима и по више од сат времена. Проблем се проширио и на друге аеродроме у Италији, укључујући оне у Венету, који су морали да приме преусмјерене летове.
Полијетања су се постепено обновила око 22.15, али уз знатна ограничења и кашњења. Током ноћи услиједили су додатни прекиди и поновно пуштање у рад са редукованим капацитетима.
Према саопштењу италијанске агенције за контролу летења Енав, узрок није био директан информатички квар, већ деградација мрежне повезаности у оквиру система за размјену података, познатог као Е-Нет. Ова мрежа повезује контролне центре, аеродроме и радарске станице, преносећи кључне информације као што су радарски подаци, метеоролошки билтени и комуникација са пилотима.
Због природе инцидента и чињенице да систем посједује сигурносне механизме за преусмјеравање протока података, очекује се формирање посебне комисије у сарадњи са италијанском агенцијом за цивилно ваздухопловство (ЕНАЦ) како би се испитало зашто редунданса није функционисала.
Европска агенција Еуроцонтрол класификовала је инцидент као „квар радарског система“ и обавијестила све оператере путем НОТАМ-а. Поред кашњења, поједини летови остали су без посаде због прекорачења дозвољених радних сати, што је додатно отежало нормализацију саобраћаја.
Италијански ваздушни простор покривен је радарским центрима у Милану, Падови, Риму (Чампино) и Бриндизију. Милано АЦЦ задужен је за сектор сјеверозападне Италије, у којем је и дошло до синоћњег застоја.