Стручњаци објаснили феномен

Зашто су електрични аутомобили рјеђе на мети лопова

  • Извор: Агенције
  • 10.03.2024. 18:57

Иако је број крађа аутомобила у порасту, чини се да неки модели изазивају мање интереса код оних који уживају у крађи туђих ствари. Подаци које су објавиле осигуравајуће куће јасно показују да лопови покушавају да избјегну електричне аутомобиле.

Стручњаци истичу да су великом расту крађе возила, између осталог, допринијеле и нове технологије. То се углавном односи на рјешења као што су системи уласка и покретања возила без кључа, који криминалцима знатно олакшавају посао. Међутим, лопови уопште не воле електрична возила, а ево и зашто.

Аналитичари кажу да се у посљедње вријеме код крадљиваца аутомобила на неки начин промијенила мотивација. Прије неколико деценија аутомобили су се углавном крали због дијелова, што се једним дијелом опет вратило на сцену, будући смо у последњих мјесец дана имали неколико Поршеа у Њемачкој са буквално "почупаним" фаровима. Међутим, стручњаци истичу да крађа аутомобила никада није била лакша, поготово што већина нових возила има "keyless entry" функцију, односно улазак и покретање возила без употребе кључа. Такав систем крадљивцима знатно олакшава крађу.

Ипак, занимљиво је да извјештаји са запада о украденим аутомобилима указују на одређени тренд међу лоповима. Они уствари најчешће избјегавају електричне аутомобиле. Доказ томе је чињеница да је један од најпопуларнијих батеријских модела Тесла Модел 3, уједно и један од аутомобила који се најрјеђе краду.

Зашто је то тако?

Стручњаци имају своје теорије о овом феномену. Једна од њих претпоставља да се ради о опсежним мрежним функцијама у таквим возилима. Тренутно, готово сви нови аутомобили имају намјенску апликацију која омогућава управљање на даљину. Међутим, у случају иновативних и паметних електричних возила, та рјешења су пуно напреднија.

Један од примјера би био поменути Тесла, који је изумио цијели концепт дигиталног управљања аутомобилом. Захваљујући мобилним функцијама, као што је начин рада Centry, власник Тесле може да прати његово стање и положај с готово било ког мјеста. Само возило такође користи сет камера које прате цијелу околину. Чим неко приђе аутомобилу или систем детектује неке сумњиве кретње, камере почну да снимају и активирају аларм, а власник прима упозорење преко апликације.

Осим тога, електрични аутомобили у већини случајева имају додатне сигурносне функције које, између осталог, отежавају покретање аутомобила током пуњења. Један од додатних система заштите је и ПИН код, који омогућава постављање сигурносне четвороцифрене шифре, коју је неопходно унијети за вожњу аутомобила. Такође, камера уживо, која је рецимо доступна на Теслиним моделима одређених годишта, омогућава преглед окружења аутомобила када је паркиран, а власнику ако је примјетио сумњиве активности омогућава да затруби или да упали предња свјетла.

Извјештаји осигуравајућих кућа скрећу пажњу на још један важан детаљ. Лопови су мање заинтересовани за електричне аутомобиле, јер је мање заинтересовано и "тржиште" на којем послују. Тренутно, ако је електрични аутомобил украден, у већини случајева главна мета је његова батерија, која чини око 40 посто вриједности возила. Њена вриједност на црном тржишту може достићи и неколико хиљада долара.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 11:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.

  • 12:00 Телетрговина

    Телетрговина

  • 12:15 Инстаграм, живот под филтером, документарни програм

    '' 'Инстаграм, живот под филтером, документарни програм

  • 13:10 Емисија: Досије (Р)

    Емисија која је дуги низ година дио нашег програма, 'Досије', расвијетљава догађаје у које мало ко смије да завири, проговора о актуелним темама о којима се ћути, распакује чињенице случајева злочина, криминала и корупције.

  • 13:40 Телетрговина

    Телетрговина

  • 13:55 Вијести

    Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета сваки радни дан.