Naučnici otkrili izgubljeni svijet na našoj planeti

• Izvor: Agencije
  • 15.12.2023. 21:22

S krajolikom koji se stalno mijenja, Zemlja je dom raznim misterijama koje samo čekaju da budu otkrivene.

Jedna takva tajna bila je skrivena u argentinskoj Puni de Atakami; pustinji koja se nalazi na više od 3,6 kilometara iznad nivoa mora.

Okoliš je 'prije bio nepoznat nauci', navode iz Univerziteta Kolorado Bojlder, istaknuvši da je otkriven sistem laguna okruženih slanim ravnicama. To je područje jedno od najsušnijih okruženja na Zemlji, što znači da malo biljaka ili životinja može preživjeti ondje, ali nova su istraživanja otkrila cijeli izgubljeni svijet skriven unutar ovih laguna.

Brajan Hinek, profesor u Laboratoriju za atmosfersku i svemirsku fiziku (LASP) i Odjeljenju za geološke nauke, pronašao je lagune zajedno s mikrobiologom Marijom Farijas prošle godine.

Zbog nestašice prasadi drastično poskupjela jagnjad

Do otkrića je došlo nakon što je Farijas doveo Hinek na jedno od njenih mjesta istraživanja u sjeverozapadnoj Argentini, gdje su se naučnici morali voziti otprilike devet sati po zemljanom putu i ostati u selu od oko 35 ljudi koji se oslanjaju na jedan izvor za vodu.

Dok je bio u selu, Hinek je gledao satelitske snimke i uočio nešto što je izgledalo kao mreža laguna.

Par se vozio i pješačio kako bi došao do tog područja, u nekim trenucima tonući 'do njihovih koljena u slanu bljuzgavicu', ali trud se isplatio jer su otkrili 12 laguna koje se protežu na 25 hektara.

Ispod vode naučnici su mogli vidjeti živopisne prikaze stromatolita; složene mikrobne zajednice koje tvore velike hrpe stijena, slične koralima u grebenu. Hinek je pomogao dokumentarisati stromatolite, koji izgledaju kao brežuljci zelenog rastinja široki do 4,5 metara i visoki skoro metar.

Šerifović: Pokušala sam da iznesem trudnoću, zbog poteškoća nisam uspjela

Njegova preliminarna zapažanja sugerišu da bi te zajednice mogle podsjećati na stromatolite koji su postojali tokom ranog ahejskog perioda prije 3,5 milijardi godina, kada kiseonika u atmosferi gotovo nije bilo.

"Ova laguna bi mogla biti jedan od najboljih modernih primjera najranijih znakova života na Zemlji", rekao je Hinek.

"Razlikuje se od bilo čega što sam ikada vidio ili, zapravo, od bilo čega što je ijedan naučnik ikada vidio", dodao je.

Osim što naučnicima pruža uvid na drevni život na Zemlji, otkriće bi takođe moglo ponuditi informacije u to kako je život mogao nastati na Marsu, koji je sličio Zemlji prije nekoliko milijardi godina.

"Da je život ikada evoluirao na Marsu do nivoa fosila, to bi bilo ovako", objasnio je Hinek.

"Razumijevanje ovih modernih zajednica na Zemlji moglo bi nas informisati o tome šta bismo trebali tražiti dok tražimo slične slučajeve u marsovskim stijenama", nastavlja dalje.

Jedna umrla, druga ga prevarila, treća pokušala ubiti: Sad traži četvrtu ženu

Profesor je pronalazak okoline opisao kao 'najveći eureka trenutak' koji je doživio u životu.

"Nevjerovatno je da još uvijek možete pronaći ovako nedokumentovane stvari na našem planetu", dodao je.

Nije jasno zašto su se stromatoliti formirali baš na ovom mjestu, ali naučnici se nadaju da će provesti daljnje eksperimente kako bi rasvijetlili tajne okoline.

Nažalost, kompanija izvan Argentine već je iznajmila područje za rudarenje litija, što je projekt koji bi mogao zauvijek transformisati lagune.

Pratite nas i putem Vibera