Američke kompanije za proizvodnju sladoleda, koje pokrivaju 90 odsto tržišta, saopštile su da će za manje od tri godine izbaciti vještačke boje iz svojih proizvoda, naveli su zvaničnici federalnih zdravstvenih službi.
Ovaj potez je najnoviji u okviru napora proizvođača hrane da poslušaju poziv administracije predsjednika Donalda Trampa i uklone sintetičke boje zbog straha od potencijalnih posljedica koje one mogu da imaju po zdravlje, prenio je AP.
Proteklih nedjelja, kompanije kao što su Nestle, Kraft Hajnc i Dženeral Mils takođe su saopštile da će izbaciti vještačke boje iz svojih proizvoda.
"Ovo je trenutak renesanse za zdravlje Amerike", kazao je tim povodom na pres konferenciji komesar američke Administracije za hranu i lijekove (FDA), Marti Makari.
Predsjednik Međunarodne asocijacije za mljekarske proizvode (IDFA), Majkl Dajks, saopštio je da je oko 40 proizvođača sladoleda i smrznutih dezerta objavilo da će do 2028. iz svojih proizvoda ukloniti sedam vještačkih boja.
Iz ove asocijacije nisu željeli da navedu imena proizvođača, naveo je AP.
Kako je navela IDFA, prosječni Amerikanac pojede oko 4 galona, odnosno 15 kilograma sladoleda godišnje.
Zagovornici zdrave ishrane su dugo pozivali na izbacivanje vještačkih boja iz hrane, ukazujući da one mogu da izazovu određene neurobihevioralne probleme, kao što su hiperaktivnost i poremećaj pažnje kod neke djece.
Ministar zdravlja Robert F. Kenedi Mlađi kritikovao je vještačke boje i vršio pritisak na proizvođače da ih izbace iz upotrebe, podsjetio je AP.
Federalni zvaničnici su naveli da bi, umjesto njih, proizvođači hrane trebalo da koriste boje napravljene od voćnih sokova, biljnih ekstrakta i drugih izvora.