Мексико

Научници запањени открићем у пећини: Течност попут млијека

• Извор: Агенције
  • 25.09.2023. 09:15

Освојили смо већину површине планете, истражили смо дио океанских дубина, али с времена на вријеме научници наиђу на нешто што никад прије није виђено.

Истраживачи су пронашли мистериозан базен у дубинама пећине, колосалних 213 метара под земљом – "дјевичански" базен који људи никада прије нису видјели, а вода унутра је заправо изгледала као нека млијечна течност, пише "Дејли Стар".

Запосленици парка "Карслбад Кејверс Национални парк" у Новом Мексику у САД су рекли да је откриће "потпуно нетакнуто" од људи.

Базен је окружен бијелим матираним стијенама и док вода изгледа мутно с кремастом нијансом, нажалост, нема чаробног млијека.

Ријеч је о оптичкој илузији и вода је заправо кристално чиста, извијестио је "Ертли Мишн".

Командир из Бањалуке спасио живот младој џудисткињи из Албаније

Вођа експедиције Макс Висак рекао је да се сматра да вода долази од древне кишнице која је процурила кроз вапненачки кров.

Изванредно откриће је пронађено у пећини Лекугила, која је једна од највећих и најдубљих познатих пећина на свијету.

Узбуђени истраживачи објавили су своје откриће за 2019. на Фејсбуку.

У објави су написали:

“Истраживање у пећинама понекад доноси мале, али чудесне призоре. Чини се да је овај пећински базен, пронађен у Лекугили, потпуно нетакнут. Чини се да су ивице испод овог базена 'прсти базена', што би могле бити бактеријске колоније које су еволуирале потпуно без људског присуства".

До открића је дошло када је "тим специјализованих истраживача добио дозволу за истраживање водене површине познате као Језеро течног неба".

Језеро Ликвид Скај први пут је откривено 1993.

Родни Хорокс из Карлсбад Кејвернса рекао је:

"Овај базен је био изолован стотинама хиљада година и никада прије тог дана није видио свјетло дана".

Објављен никад виђен снимак Владимира Путина: Настао прије више од 30 година

Висак је додао:

"Такви нетакнути базени су научно важни јер су узорци воде релативно слободни од контамината, а микробни организми који тамо припадају су исто јако важни. Контаминација се може догодити с површине изнад шпиље, али у случају ове пећине, то није велики проблем, будући да се налази у добро заштићеном подручју дивљине. Може се такође догодити путем аеросола у ваздуху. Међутим, недавно откривен базен у пећини Лехугила је нетакнут".

Карлсбад Кејвернс је извор истраживања већ деценијама, а често се откривају нова подручја.

Године 2012. истраживачи су пронашли потпуно нову мрежу повезаних тунела који су водили до дивовске просторије, дуге готово 182 метра и високе 45 метара.