Приликом куповине вјероватно сте примијетили да се воће попут наранџи и мандарина често продају у мрежастим врећицама црвене боје.
Но, јесте ли се икада запитали зашто је то тако?
Стручњак за прехрамбену технологију Мигел А. Лурена открио је зашто се популарно воће скоро увијек продаје у одређеној врсти паковања.
"Јесте ли примијетили да се наранџе увијек продају у црвеним мрежастим врећицама? Није случајност", навео је.
Можда се чини чудним, али продаја наранџи у црвеној мрежастој врећици заправо их чини привлачнијима купцима. Циљ је нагласити природну боју хране и учинити је привлачнијом за очи потрошача. Ова естетска одлука заправо утиче на нашу визуелну перцепцију.
Како наводи Лурена, ријеч је о трику из супермаркета који се темељи на феномену познатом као Манкерова илузија, названом по њемачком истраживачу Францу Карлу Манкеру из 1970их.
Ова оптичка илузија узрокује да се боја коју перципирамо на објекту мијења бојама које га окружују.
Према томе, исто воће изгледа интензивније када се такорећи прекрижи црвеним линијама.
Када је ријеч о храни, ова визуeлна манипулација може се користити како би воће и поврће изгледало свјежије и зрелије него што заправо јесу. Црвена боја може појачати топле тонове попут наранџасте и жуте, што резултира привлачнијим изгледом.
Ова се техника не примјењује само на продају наранџи. Она се користи и с другим свјежим производима попут лимуна, паприке, авокада и лука.
Зато не вјерујте својим осјећајима. Пажљиво читајте етикете и покушајте куповати воће и поврће на велико како бисте избјегли изненађења.