Коксно хемијски комбинат д.д. Лукавац (КХК) одлучио је понудити на продају свој удио у компанији Коксара, која је много познатија по називу који је раније носила – ГИКИЛ.
Ову информацију за БизнисИнфо.ба је потврдио стечајни управник КХК-а Хајрудин Куналић. Како је рекао, ово је први пут да је удио у Коксари понуђен на продају.
Наиме, КХК посједује удио од 49 посто власништва у Коксари. Процијењена вриједност тог удјела је 74,5 милиона КМ.
Понуђена почетна цијена не може бити мања од 70 посто процијењене вриједности, односно минимална понуђена цијена износи око 52,2 милиона КМ, пише БизнИсинфо.ба.
Предност при куповини имаће купци који понуде бољу купопродајну цијену. Продаја ће се извршити усменим јавним надметањем које ће се одржати 19. јуна.
Иначе, преосталих 51 посто власништва у Коксари има Global Steel Holdings Limited из Велике Британије иза које стоји Pramod Mittal.
Велики проблеми у Коксари у посљедње двије године
Коксара је једна од највећих компанија из БиХ иако је протеклих година у великим проблемима.
Према подацима БизнисИнфо.ба, фирма има активу од чак милијарду КМ, а лани је имала приходе од око 298 милиона КМ. Но, приходи су у двије године преполовљени јер су 2022. били преко 600 милиона КМ, а 2023. су износили 450 милиона КМ.
Само у прошлој години, Коксара Лукавац забиљежила је губитак од 118 милиона КМ, након што је годину раније пословала с минусом од 20 милиона КМ, чиме је прекинут вишегодишњи низ биљежења позитивних пословних резултата.
На овакав резултат утицала је смањена потражња, пад цијена челика, а понајвише нелојална конкуренција из Кине и Индонезије, које нуде кокс и угаљ по дампиншким цијенама.
Поред тржишних проблема, огромне губитке проузроковала је и логистичка криза. Вишемјесечна блокада жељезничког саобраћаја према Луци Плоче довела је до губитака у производњи те пораста трошкова транспорта и до четири пута.
Због свега, фирма се нашла на ивици опстанка, о чему је БизнисИнфо.ба недавно писао.
Куналић није могао коментирати да ли ће, због оваквих резултата које Коксара биљежи у посљедње вријеме, бити заинтересованих купаца.
– Видјећемо хоће ли се ко јавити – кратко је казао Куналић.