Кинеској влади је, чини се, досадило да гледа како индустрија електричних возила ратује сама са собом.
Званичници у Кини забринути су да ће актуелни рат цијенама у индустрији електричних возила кад-тад почети да представља озбиљну препреку економском расту државе. Управо зато, уколико произвођачи сами нешто не предузму, влада ће то урадити умјесто њих.
Предсједник Си Ђинпинг недавно је одржао пар говора у којима је упозорио на опасности од "инволуције", односно ситуације у којој компаније инвестирају много веће своте новца него што заузврат добијају.
Иако је Си говорио о неколико сектора, укључујући ИТ, заправо је на уму највише имао аутомобилску индустрију, преноси британски Гардијан.
Неки кинески брендови аутомобила су толико смањили цијене да дјелују смијешно, нарочито у поређењу са онима на Западу. Тако се, на примјер, BYD Seagull може нов купити за око 6.600 евра, док у Европи, гдје се зове Долпхин Сурф, кошта око 23.000.
Иако су највећи кинески брендови углавном профитабилни, добар дио њих заправо и не прави никакав новац, па се чак очекује и да ће нестати у нааредних неколико година. Влада је предложила амандман на законе о тржишту и цијенама, како би се ограничила могућност брендова да постављају нереално ниске цијене.
BYD је био један од неколико произвођача који су посљедњих мјесеци трпјели критике од стране кинеских званичника због тога што производе превише аутомобила - управо би једно од рјешења био повећан извоз, што се већ дешава јер кинески брендови тренутно чине око 5% продаје нових аутомобила у Европи.