Америчка обалска стража је утврдила да је имплозија подморнице Титан компаније Оушн Гејт, у којој је погинуло пет људи, могла бити спријечена, наводећи бројне пропусте у безбиједности.
Извјештај Обалске страже наводи да Оушн Гејт, компанија која је посједовала и управљала Титаном, није поштовала протоколе одржавања и инспекције подморнице.
Подморница Титан је нестала у Атлантском океану док се спуштала ка олупини Титаника 18. јуна 2023. године. Неколико дана касније, откривено је да је подморница имплодирала и да су сви чланови посаде мртви.
Оушн Гејт је изразио саучешће породицама жртава и рекао да ''у потпуности посвећује своје ресурсе сарадњи са истрагом Обалске страже''.
Извјештај осуђује безбиједносне праксе Оушн Гејта као фундаментално неадекватне. Примарни узрочни фактор имплозије био је неуспех компаније да поштује ''утврђене инжењерске протоколе'' за безбиједност и тестирање, наводи се.
Додало се да су постојала ''јасна неслагања између њихових писаних протокола безбиједности и стварне праксе''.
''Ова поморска несрећа и губитак пет живота могли су се спријечити'', рекао је Џејсон Нојбауер, предсједник истражног одбора Обалске страже за катастрофу Титана.
Истрага је показала да је компанија наставила да управља Титаном упркос низу претходних инцидената који су угрозили пловило.
Истрага је показала да је подморница имплодирала 90 минута након почетка зарона након што је њен труп од угљеничних влакана претрпио катастрофалан притисак. Угљенична влакна раније нису коришћена за подморнице за дубоко роњење. Познато је да су непоуздана под притиском и да се њихови слојеви обично распадају.
У извјештају се наводи да је посада погинула на лицу мјеста, изложена огромном притиску воде.
Подморница је имала 13 зарона до Титаника у двије године прије трагедије. Међутим, Обалска стража је критиковала компанију због наставка управљања подморницом без прегледа трупа, након што је током праћења откривен низ безбиједносних проблема.
Извјештај оптужује Оушн Гејт да намјерно избјегава регулаторну контролу застрашивањем и стратешким манипулацијама. У годинама које су претходиле инциденту, компанија је ''користила тактике застрашивања, накнаде за научне операције и повољну репутацију компаније како би избјегла регулаторну контролу'', наводи се.
Извјештај такође криви Стоктона Раша, оснивача компаније Оушн Гејт, који је управљао подморницом Титан током њеног злосрећног путовања, за допринос катастрофи.
Раш је ''показао немар који је доприњео смрти четири особе'' (поред своје), рекли су истражитељи. Да је преживио, истражитељи су рекли да би био кривично одговоран.
Предсједник Истражног одбора Обалске страже, Џејсон Нојбауер, рекао је за Би-Би-Си да је структура организације била ''дубоко мањкава'', преноси Кликс.