Astronomi pokušavaju da objasne ovu pojavu

"Kreću se u paru": Teleskop "Džejms Veb" otkrio ogromne kosmičke objekte

• 02.10.2023. 22:18

Kosmičke objekte veličine Jupitera koji slobodno lebde svemirom, a nisu povezani ni sa jednom zvijezdom, otkrio je teleskop Džejms Veb.

Ono što je intrigantno u ovom otkriću jeste da ovi objekti izgledaju kao da se kreću u paru, a astronomi trenutno pokušavaju da objasne ovu pojavu.

Objekati veličine planete otkriveni su u Nebuli Orion i mogli bi najaviti postojanje nove astronomske kategorije.

Jeziva analiza: Šta bi se dogodilo da svijet ostane bez interneta?

Ono što je u ovom otkriću posebno interesantno za naučnike je utisak da se ti objekti kreću u paru i sada astronomi pokušavaju da otkriju zašto je to tako, prenio je Bi-Bi-Si.

Tokom istraživanja Orion Nebule (magline) teleskop je otkrio oko 20 ovakvih parova koji su potom nazvani "Jupiter Mass Binary Object", skraćeno JuMBOs (džambo - ogromni).

Slobodno lebdeći entiteti pojavljuju se na spektakularnim slikama koje je napravio svemirski teleskop Džejmc Veb. Objekti su premali da bi bili zvijezde, ali takođe prkose konvencionalnoj definiciji planete jer nisu u orbiti oko matične zvijezde.

NASA snimala Njujork iz svemira i otkrila nešto strašno:

NASA snimala Njujork iz svemira i otkrila nešto strašno: "Crna tačka stadion na kome je Nole slavio"

Čini se da ovo otkriće dovodi u pitanje postojeće teorije o formiranju zvijezda i planeta, koje sugerišu da ne bi trebalo da bude moguće da se formiraju objekti veličine Jupitera kroz proces koji dovodi do zvijezda unutar oblaka prašine i gasa koji se nalaze u maglini.

Jedno od mogućih objašnjenja je da su ovi objekti nastali u svemirskom regionu Orion Nebula gdje je gustina materije bila nedovoljna da se potpuno formiraju kao zvijezde.

Druga mogućnost je da su nastali u blizini zvijezda i da su u međuvremenu izbačeni u međuzvjezdani prostor kroz različite interakcije i ova hipoteza za sada ima najviše pobornika, rekao je profesor Mark Mekorin, savjetnik Еvropske svemirske agencije.

Prijetnja iz svemira: Naučnici otkrili datum mogućeg udara, NASA radi na rješenju

"Fizika gasa sugeriše da ne bi trebalo da postoji mogućnost samostalnog formiranja objekata mase Jupitera, ali znamo da pojedinačne planete mogu biti izbačene iz zvjezdanih sistema. Međutim, postavlja se pitanje kako je moguće da planete budu izbačene u paru? Trenutno nemamo odgovor na to pitanje", rekao je Mekorin za britanski javni servis.

Pratite nas i putem Vibera