Астрономи покушавају да објасне ову појаву

"Крећу се у пару": Телескоп "Џејмс Веб" открио огромне космичке објекте

• 02.10.2023. 22:18

Космичке објекте величине Јупитера који слободно лебде свемиром, а нису повезани ни са једном звијездом, открио је телескоп Џејмс Веб.

Оно што је интригантно у овом открићу јесте да ови објекти изгледају као да се крећу у пару, а астрономи тренутно покушавају да објасне ову појаву.

Објекати величине планете откривени су у Небули Орион и могли би најавити постојање нове астрономске категорије.

Језива анализа: Шта би се догодило да свијет остане без интернета?

Оно што је у овом открићу посебно интересантно за научнике је утисак да се ти објекти крећу у пару и сада астрономи покушавају да открију зашто је то тако, пренио је Би-Би-Си.

Током истраживања Орион Небуле (маглине) телескоп је открио око 20 оваквих парова који су потом названи "Јupiter Маss Binary Object", скраћено JuMBOs (џамбо - огромни).

Слободно лебдећи ентитети појављују се на спектакуларним сликама које је направио свемирски телескоп Џејмц Веб. Објекти су премали да би били звијезде, али такође пркосе конвенционалној дефиницији планете јер нису у орбити око матичне звијезде.

НАСА снимала Њујорк из свемира и открила нешто страшно:

НАСА снимала Њујорк из свемира и открила нешто страшно: "Црна тачка стадион на коме је Ноле славио"

Чини се да ово откриће доводи у питање постојеће теорије о формирању звијезда и планета, које сугеришу да не би требало да буде могуће да се формирају објекти величине Јупитера кроз процес који доводи до звијезда унутар облака прашине и гаса који се налазе у маглини.

Једно од могућих објашњења је да су ови објекти настали у свемирском региону Орион Небула гдје је густина материје била недовољна да се потпуно формирају као звијезде.

Друга могућност је да су настали у близини звијезда и да су у међувремену избачени у међузвјездани простор кроз различите интеракције и ова хипотеза за сада има највише поборника, рекао је професор Марк Мекорин, савјетник Европске свемирске агенције.

Пријетња из свемира: Научници открили датум могућег удара, НАСА ради на рјешењу

"Физика гаса сугерише да не би требало да постоји могућност самосталног формирања објеката масе Јупитера, али знамо да појединачне планете могу бити избачене из звјезданих система. Међутим, поставља се питање како је могуће да планете буду избачене у пару? Тренутно немамо одговор на то питање", рекао је Мекорин за британски јавни сервис.

• 16:40 Серија: Љубавни залогаји(12+) (Р)

’Љубавни залогај’ узбудљива је авантура два пријатеља Џонија и Шукија који на Дорћолу отварају ресторан ’на црно’, а који носи исти назив као и нови симпатични ситком.

• 17:00 Серија: Вода у праху (Р) (12+)

Напета португалско-галицијска серија 'Вода у праху' стиже у наш програм и можемо само рећи - из епизоде у епизоду напетост ће расти до усијања!

• 17:50 Емисија: На ивици терена (Р)

Наши 'златни момци' Андреј Кнежевић и Иван Драгичевић упознаће вас са искуствима играча, њиховим циљевима, жељама, и приближити вам живот великих српских спортиста који су се већ уписали у историју највећих европских клубова.

• 18:20 Емисија: Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

Емисија: Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)

• 18:55 Маркетинг

Блок економско-пропагандног програма.

• 19:00 Недјељне вијести са Предрагом Ћурковићем

‘Недјељне вијести са Предрагом Ћурковићем’ преглед је седмице са пажљиво одабраним актуелним темама, коментарима, саговорницима и занимљивим приступом најважнијим информацијама из земље, региона и свијета.