Нова врста

Из дубине извучено сабласно створење, научници изненађени - ФОТО

• Извор: Агенције
  • 08.03.2024. 10:46

Научници су надомак обале Тајланда открили до сада непознатог морског створа.

Необично створење, јарко зелених очију и коже која се љушти, налазило се у мрежи коју су извукли на истраживачки брод, а убрзо се испоставило да је у питању нова врста.

Истраживачи су према наводима из студије, која је објављена 6. марта у часопису "Рафлес Булетин оф Золоxи", провели двије недјеље 2018. године претражујући дубине Андаманског мора. Њихов циљ је био да испитају дубокоморски живот у тој области.

"Током истраживања су пронашли рибу са зеленим очима налик на ајкулу духа", наводи се у студији.

Више од 230 милиона подвргнуто сакаћењу гениталија

На почетку су идентификовали рибу као познату врсту, међутим, након детаљнијег испитивања схватили су да је у питању нова - Hимера супапе или Андаманска кратконосна химера.

Химере, познате још као ајкуле духови или пацовске рибе, група су хрскавичних риба које живе у дубоком мору, више од 500 метара испод површине, наводи се у студији.

"Андаманска кратконосна химера има велику главу са пресијавајућим зеленим очима односно кратком и тупо шиљатом њушком", наводе истраживачи.

Танко тијело је прекривено кожом која се љушти и завршава се репом налик на нити.

Пронађена је само једна млада Андаманска кратконосна химера, мужјак који је мјерио око 50 метра, наводи се у студији.

Истраживачи су нову врсту назвали по професорки Супап Монколпрасит која је цијели свој живот посветила проучавању хрскавичних риба на Тајланду.

Познато како је убијен Гусак

"До сада је само једна Андаманска кратконосна химера пронађена у Андаманском мору око 160 километара од западне обале Тајланда", наводи се у студији.

Анализа ДНК открила је да нова врста има најмање 7,9 одсто генетског одступања од других врста ајкула духова.

"Нова врста је идентификована по величини, облику тијела, глави, боји и другим физичким карактеристикама", наводи се у студији.

Андаманско море је у Индијском океану и првенствено дуж обале Мјанмара и Тајланда, пише "Мајами хералд".

• 08:00 Емисија: Аграр

Актуелне приче из свијета домаће и регионалне пољопривреде.

• 08:30 Емисија: АТВ јутро

Актуелне теме, најновије информације и занимљивости из земље и свијета.

• 10:00 Серија: Истине и лажи (12+)

Серија, која је доживљела велики регионални успјех, и даље је на самом врху гледаности, у вама ће сигурно измамити најискренија осећања, а препрекама, динамиком и напетим развојем судбина ликова, 'купиће вас' и постати ваша омиљена домаћа серија.

• 11:00 Кето кухињица

Ужине или комплетни оборци прилагођени кето исхрани са ниским удјелом угљених хидрата.

• 11:30 Емисија: Аграр (Р)

Актуелне приче из свијета домаће и регионалне пољопривреде.