Тојота израчунала: Један електрични аутомобил загађује као три хибридна

  • Извор: Б92
  • 10.06.2025. 12:01

​Акио Тојода је човјек који се не либи да отворено изнесе своје мишљење. Годинама говори да форсирање преласка искључиво на електрична возила није прави пут.

Предсједник компаније Тојота чврсто вјерује да транзиција не смије бити убрзана, јер би потпуно напуштање мотора са унутрашњим сагоријевањем имало огромне посљедице за читаву ауто-индустрију.

Вјерује да би милиони радних мјеста широм ланца снабдјевања били угрожени ако би се пребрзо прешло на електрична возила. Када је ријеч о екологији, Тојода тврди да су ЕВ и даље "прљавији" од хибрида.

Унук оснивача Тојоте наводи да је компанија од 1997. године продала око 27 милиона хибрида, од када је лансиран први Пријус, преноси б92.

Према његовим ријечима, ти хибриди оставили су исти угљенични отисак као девет милиона потпуно електричних возила. Другим ријечима, један ЕВ загађује колико три хибрида.

Он сматра да је та разлика још већа када се електрична возила пуне струјом добијеном из термоелектрана које раде на фосилна горива, као што је случај у Јапану.

"Да смо произвели девет милиона електричних аутомобила у Јапану, емисије угљен-диоксида би заправо порасле, а не опале. То је зато што Јапан користи термоелектране за производњу електричне енергије."

Тојотино одбијање да се потпуно преда електрификацији изазвало је критике, а неки су чак предвиђали пропаст компаније. Ипак, то се није догодило – напротив. Тојота је 2024. била највећи свјетски произвођач аутомобила пету годину заредом.

Иако је заостала у трци са електричним моделима, Тојота је то надокнадила успјешним хибридима и моделима са СУС моторима који су и даље у понуди.

Најновији бензинац који је добио хибридну верзију је Ајго Икс, најмањи Тојотин модел у Европи. Тојота тврди да овај мали хечбек има најнижи ЦО₂ отисак међу возилима без могућности пуњења на струју.

Акио Тојода раније је изјавио да електрична возила никада неће имати више од 30% тржишног удела и да се индустрија треба фокусирати на хибриде и синтетичка горива.

Иако је компанија признала да је Мираи био комерцијални неуспјех, Тојота остаје посвећена водонику и види будућност у његовом комбиновању са моторима са унутрашњим сагоријевањем.

Уз то, помаже БМВ-у да 2028. лансира први серијски водонични модел.

Као гигант какав јесте, Тојота има снагу да истовремено унапређује хибриде и развија квалитетније електричне аутомобиле.

Модел бЗ4Икс је унапређен, уведени су и бЗ4Икс Туринг и Ц-ХР у електричној верзији.

Луксузни бренд Лексус недавно је лансирао електрични ЕС седан и освежио РЗ, а према извјештају Блумберга, још два ЕВ модела долазе у САД до 2027.

Док је свијет фокусиран на хибриде и ЕВ моделе, Тојота не заборавља ни возачки ужитак.

Извршни директор Кођи Сато недавно је рекао: "Аутомобил није аутомобил ако није забаван."

У наредним годинама очекује се повратак Супре, оживљавање Селике и можда нови МР2, судећи по прототипу са централно постављеним мотором.

Лексус припрема ГТ3 модел за друмске услове, вјероватно са В8 мотором.

Најављени повратак ФЈ Црузера додатно би учврстио Тојотину репутацију као произвођача са најшриом понудом у аутомобилској индустрији.

Пратите нас и путем Вибера

Тагови:
  • 23:30 Серија: Погледај у сутра (12+)

    ''Серија има чак 9 награда на престижном фестивалу француских серија и неколико номинација. Сигурни смо да ће вас 'Погледај у сутра' узбуркати и да ћете са нестрпљењем ишчекивати нове епизоде.