Њемачка индустрија губи трку с кинеском конкуренцијом, а највећа су јој препрека високи трошкови енергије, упозоравају економисти и индустријски стручњаци.
Њемачки извоз пао је прошле године, према статистичким подацима, за 1,7 одсто, на приближно 1,65 билиона евра.
Вриједност кинеских испорука у иностранство порасла је пак лани за 7,1 одсто, на 25,4 билиона јуана (3,04 милијарде евра).
Кинеске компаније воде на домаћем тржишту жестоке цјеновне ратове, а њихови прекомјерни капацитети представљају значајну пријетњу њемачкој индустрији, упозоравају економисти и стручњаци.
"Кинески конкуренти смањују заостатак и све су активнији у сегментима производа и у индустријским секторима у којима је њемачка индустрија традиционално била врло јака", каже економист и професор емпиријских истраживања иновација на Универзитету Гете у Франкфурту и ZEW Мајнхаму Филип Боинг.
На подручјима попут дигитализације и генеративне умјетне интелигенције кинеске компаније су у неким случајевима већ надмашиле технолошке могућности њемачких конкурената, додао је Боинг.
Њемачка индустријска производња биљежи пад већ десет година, упозорава стручњак за индустрију и партнер у међународној консултантској компанији БЦГ Јенс Буркарт.
У највећој су опасности, по његовом мишљењу сектори који троше велике количине енергије, попут производње основних хемикалија.
"Високи трошкови енергије угрожавају и аутомобилски сектор и главни су разлог ослабљене конкурентности њемачких компанија", наглашава он.
"Њемачки произвођачи (аутомобила – оп. ур.) сачуваће садашњу позицију буду ли у сегменту електричних погонских система изградили позицију која ће се моћи мјерити с њиховом традиционалном позицијом у сегменту мотора с унутрашњим сагорјевањем", рекао је.
Уз хемијски и аутомобилски сектор, све оштрија кинеска конкуренција "дише за вратом" њемачким компанијама и у секторима попут машинства и електроиндустрије, сматрају у БЦГ-у, наводи Хина, преноси Бизнисинфо.